Životné poistne je jeden
z finančných produktov, ktorý by mal mať každý, pretože vám (alebo vašej
rodine) dokáže pomôcť v tých najťažších životných situáciách (smrť, úraz,
vážna choroba a podobne), práve vtedy, keď človek najviac potrebuje
finančnú oporu. Málo ľudí však vie, ako v prípade poistnej udalosti
postupovať, aby sa k peniazom dostali čo najskôr. V tomto článku sa
dozviete, ako v prípade takejto situácie postupovať.
Ak nastane poistná udalosť, teda
udalosť, ktorá je predmetom vášho životného poistenia, najskôr kontaktujte
svojho poradcu, ktorý vám životné poistenie uzatváral, alebo ktorý vás má
v starostlivosti. Ak takéhoto poradcu nemáte, tak neváhajte využiť
kontaktu na tomto webe.
Úlohou vášho poradcu je vám poradiť, čo
robiť a ako postupovať, aby ste pri nahlasovaní poistnej udalosti
a vypisovaní tlačív „nezošediveli“ a peniaze ste mali čím skôr na
vašom účte. Alternatívou je zavolať na infolinku poisťovne. Kontakt na ňu
nájdete buď v poistnej zmluve alebo na internetových stránkach danej poisťovne.
Aby všetko prebehlo hladko, je dôležité vášho
poradcu alebo poisťovňu informovať o poistnej udalosti čo najskôr.
Predídete tak zbytočným neskorším komplikáciám. Dobré je tak napríklad urobiť
aj v situácii, keď nemáte poistenú práceneschopnosť (PN-ku) od prvého
dňa, ale od 15-teho dňa. Aj vtedy je dobré nahlásiť poistnú udalosť čím skôr,
ideálne hneď po návšteve lekára.
Samotné nahlásenie poistnej udalosti môžete
urobiť telefonicky na infolinke poisťovne, klasicky poštou, cez formulár na
internetovej stránke alebo osobne na pobočke danej poisťovne (nie každá
poisťovňa však ponúka všetky tieto možnosti).
Pri nahlasovaní od vás bude poisťovňa požadovať
určitú dokumentáciu, ktorú potrebuje na overenie vášho nároku na poistné
plnenie a tiež na to, koľko peňazí vám má vyplatiť. Tlačivá, ktoré
potrebujete vyplniť, si môžete stiahnuť na ich internetovej stránke (zvyčajne
len ich časť), alebo ich získate na pobočke poisťovne. Poctivo ich vyplňte
a urobte si z nich kópiu (občas sa stane, že sa v poisťovni
niečo zapatroší). Následne ich buď odneste na pobočku poisťovne alebo ich
odošlite poštou. Ak by ste si pri vypĺňaní tlačív nevedeli rady, obráťte sa na
svojho poradcu, nech vám s tým pomôže.
Podľa toho, aká poistná udalosť nastala, podľa
toho bude potrebné dodať ešte niekoľko dokumentov. To sa môže líšiť
v závislosti od poisťovne. Tu je zopár príkladov, aké dokumenty
vyžaduje jedna z poisťovní pri bežných poistných udalostiach:
Pri úraze: Oznámenie o úraze, odborná lekárska
správa ošetrujúceho lekára.
Pri práceneschopnosti: Oznámenie o začatí práceneschopnosti,
potvrdenie o ukončení práceneschopnosti (alebo trvaní práceneschopnosti).
Pri dávke za nevyhnutné liečenie úrazu: Oznámenie o liečení následkov úrazu,
správa ošetrujúceho lekára o priebehu a následkoch liečenia, lekárska
správa o prvom ošetrení, následnom liečení
a rehabilitácii.
Pri hospitalizácii: Oznámenie o hospitalizácii
a prepúšťacia lekárska správa z nemocnice.
Od nahlásenia poistnej udalosti, dodania
všetkých potrebných dokumentov až po pripísanie peňazí na váš účet to trvá
niekoľko dní. Pokiaľ nedodáte likvidátorovi z poisťovne na čas všetky
dokumenty, čas sa môže natiahnuť. Preto hneď po nahlásení poistnej udalosti si
zapíšte číslo vašej poistnej udalosti a vypýtajte si telefónne číslo na
likvidátora (alebo email) a v prípade potreby s ním komunikujte
na priamo. Pomôže vám to, aby ste mali čím skôr peniaze na svojom účte.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára