Peniaze sa vám môžu vrátiť automaticky
Ak sa vám pošťastí zadať neexistujúce číslo účtu, nesprávne číslo účtu príjemcu alebo nesprávny formát, v tomto prípade ešte obídete bez ujmy. Banka vám vráti peniaze spravidla do dvoch pracovných dní s odôvodnením, že zadané číslo účtu neexistuje. Nemali by ste tak prísť ani o cent.
Ak ste sa pomýlili, treba blokovať
Pokiaľ ste zadali nesprávne číslo účtu, ktoré však existuje, nastáva problém. Pokiaľ posielate peniaze na účet v rovnakej banke, príjemca ich dostane okamžite. Ak sa vám podarí poslať peniaze na existujúce číslo účtu v inej banke, je možné túto transakciu zablokovať. Niektoré banky majú túto možnosť priamo v internet bankingu, v iných je potrebné zavolať na infolinku, prípadne zastaviť sa osobne v pobočke. Ak posielate financie cez víkend či sviatok, získate na zablokovanie viac času. Pokiaľ však banka transakciu potvrdila, môžete sa spoliehať len na dohodu s nesprávnym príjemcom.
Čo robiť, keď sú peniaze už u nesprávneho príjemcu?
Niektorí ľudia dajú okamžite príkaz na spätný prevod, no pokiaľ sa tak nestane, môžete podať žiadosť o vrátenie neoprávnene prijatých finančných prostriedkov. Banka príjemcu môže poskytnúť údaje o príjemcovi aj bez jeho súhlasu. Vymáhanie vrátenia financií je však plne vo vašich rukách. Niektoré prípady je potrebné riešiť dokonca aj podaním žaloby, či súdnou cestou. Pokiaľ ide o malú sumu, tá sa súdnou cestou riešiť neoplatí, nakoľko poplatky okolo toho by vás mohli stáť v konečnom dôsledku viac ako celá odoslaná suma.
Pred odoslaním financií si pre istotu v internet bankingu vždy niekoľko krát skontrolujte číslo účtu príjemcu, aby ste včas predišli nechceným problémom.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára