nedeľa 2. októbra 2016

Poslali ste omylom peniaze na zlý účet? Takto ich môžete získať späť!

Peniaze sa vám môžu vrátiť automaticky

Ak sa vám pošťastí zadať neexistujúce číslo účtu, nesprávne číslo účtu príjemcu alebo nesprávny formát, v tomto prípade ešte obídete bez ujmy. Banka vám vráti peniaze spravidla do dvoch pracovných dní s odôvodnením, že zadané číslo účtu neexistuje. Nemali by ste tak prísť ani o cent.

Ak ste sa pomýlili, treba blokovať

Pokiaľ ste zadali nesprávne číslo účtu, ktoré však existuje, nastáva problém. Pokiaľ posielate peniaze na účet v rovnakej banke, príjemca ich dostane okamžite. Ak sa vám podarí poslať peniaze na existujúce číslo účtu v inej banke, je možné túto transakciu zablokovať. Niektoré banky majú túto možnosť priamo v internet bankingu, v iných je potrebné zavolať na infolinku, prípadne zastaviť sa osobne v pobočke. Ak posielate financie cez víkend či sviatok, získate na zablokovanie viac času. Pokiaľ však banka transakciu potvrdila, môžete sa spoliehať len na dohodu s nesprávnym príjemcom.

Čo robiť, keď sú peniaze už u nesprávneho príjemcu?

Niektorí ľudia dajú okamžite príkaz na spätný prevod, no pokiaľ sa tak nestane, môžete podať žiadosť o vrátenie neoprávnene prijatých finančných prostriedkov. Banka príjemcu môže poskytnúť údaje o príjemcovi aj bez jeho súhlasu. Vymáhanie vrátenia financií je však plne vo vašich rukách. Niektoré prípady je potrebné riešiť dokonca aj podaním žaloby, či súdnou cestou. Pokiaľ ide o malú sumu, tá sa súdnou cestou riešiť neoplatí, nakoľko poplatky okolo toho by vás mohli stáť v konečnom dôsledku viac ako celá odoslaná suma.

Pred odoslaním financií si pre istotu v internet bankingu vždy niekoľko krát skontrolujte číslo účtu príjemcu, aby ste včas predišli nechceným problémom.